HATI HATI MEMILIH PRODUK PENCUCI MUKA


Bukan sebab tidak menggunakan pelembap semata-mata kulit wajah menjadi kering atau lebih teruk dehidrasi .

Faktor tindak balas kulit terhadap bahan-bahan yang terdapat di dalam pencuci wajah juga boleh memburukkan lagi keadaan pH kulit yang sedia tidak seimbang .

Meskipun anda merasakan kulit wajah sendiri kategori kombinasi dan berminyak .

Perlu untuk memahami kepentingan sesetengah bahan yang bersifat melembap dan menghidratkan kulit di dalam pencuci wajah yang sedang anda gunakan .

Seperti Glycerin contohnya . Ia diperlukan untuk meredakan kulit wajah yang mudah menghadapi keradangan (iritasi) akibat sensitif .

Jika kulit wajah anda bermasalah seperti ini , elak menggunakan bahan (dalam pencuci) yang mempunyai sifat 'mengeringkan' seperti alcohol (terutamanya) atau 'melunturkan' seperti scrub/penyental/pemutih tanpa pengawasan/pemahaman sepenuhnya .

Risiko kulit menjadi breakout akibat dehidrasi/terlalu kering sangat tinggi walaupun anda tidak merasa perubahan yang ketara dan selesa menggunakan produk tersebut dalam tempoh yang lama .

Perfect Hydra Soothing Cleansing Gel 150ml
Memahami keperluan kulit wajah anda.

Terhasil dari gabungan bahan-bahan yang membantu dalam mengimbangi pH dan mencegah risiko dehidrasi akibat proses mencuci .

#noharshchemicals #nodangerouschamicals #natural
Anti-aging. Anti-inflammatory. Antioxidants
#hydrating #rejuvenating #firming #tightening #calming #soothing #pHbalanced #labtest #kkmapproved
#skincare #nadasutra #nadasutrareview #nadasutraskincarereview #nadasutrafeedback #nadasutraskincarefeedback #skincarehalal #produkhalal #kosmetikhalal #halal #halaljakim #jakimmalaysia #produkkecantikanhalal