APA ANTIOKSIDAN TU?



Antioksidan ni bahan yang membantu melindungi sel-sel tubuh dari kesan buruk radikal bebas. Radikal bebas boleh membentuk secara semulajadi di dalam dan boleh diperolehi dari luar tubuh.

Radikal bebas yang terbentuk dalam tubuh adalah bahan kimia yang dihasilkan dari proses pencernaan makanan manakala radikal bebas dari luar badan disebabkan oleh asap rokok dan radiasi. 

Pada masa ini, terutamanya di bandar-bandar besar apabila paras pencemaran lebih tinggi, anda semakin memerlukan antioksidan.
Tubuh tidak boleh menghasilkan antioksidan semulajadi seperti yang diperlukan. .

Oleh itu, anda perlu mengambil makanan yang cukup dengan kandungan antioksidan yang tinggi setiap hari, untuk melawan radikal bebas bukan bergantung kepada produk penjagaan semata-mata. .

Dalam konteks penjagaan kulit, antioksidan dapat membantu melindungi kulit dari kesan kerosakkan sinar matahari.

Pelindung matahari dan pelembap biasanya berfungsi dari luar, antioksidan pada makanan melindungi kulit dari dalam dengan menjaga sel-sel daripada kerosakan.

Vitamin A, C, E dan mineral selenium dianggap sangat menyumbang kepada penjagaan kulit.

Selain membantu memperkuat sel terhadap radikal bebas, vitamin A dan C juga menggalakkan pertumbuhan sel dan tisu.

Di sinilah antioksidan boleh membantu. Menggabungkan antioksidan yang betul dalam diet dan penjagaan kulit boleh memberi kesan positif pada kulit dalam mengekalkan kecantikkan dan keremajaannya.

#nadasutraskincare #antioksidan #antiradang#antipenuaan #nadasutra #skincare #naturalproduct#naturalingredients #noharshchemicals#nodangerouschemicals #hydrating #rejuvenating#tightening #firming #calming #soothing#phbalanced #labtest #kkmapproved