LELAKI PUN KENA JAGA MUKA




Mungkin ramai yang akan fikir, perlu ke LELAKI nak berlebih-lebih jaga kulit muka? Tak ada jawapan yang TEPAT untuk soalan subjektif sebegini. Ianya terpulang kepada diri masing-masing. Tak salah lelaki menjaga kulit muka kerana ianya sebahagian daripada penampilan anda.

Takkan la nak pasrah je kalau kulit tu berjerawat, jeragat dan sebagainya? Bagi yang memang TAK KISAH tak apalah. Kulit berkerak pun rock. Mungkin juga ramai sangat yang TAK SUKA kalau jaga kulit ni akan dilabelkan sebagai golongan “Metroseksual”.
Hakikatnya ia penting kerana lelaki era kini bukan lagi hanya tahu bekerja tanpa memikirkan soal penjagaan diri.

Tidak perlu keterlaluan, namun sekurang-kurangnya perlu mempunyai pembersih wajah sendiri yang sesuai dengan kulit wajah. Jika mahu lebih baik, boleh gunakan pelembap dan penyegar. Ini bukan soal mahu, tetapi ia lebih kepada usaha dalam mendapatkan kulit wajah segar dan bersih sekali gus membuatkan orang lain senang berurusan dengan anda.

Tidak salah untuk sesekali menggunakan topeng wajah atau night mask sebelum tidur bagi membantu menyihatkan kulit dan pada masa sama melegakan tekanan. Dandan rambut dan bercukurlah supaya anda kelihatan kemas dan lebih bersih.

Selain itu, lelaki juga perlu bijak memilih busana harian supaya penampilan nampak rapi. Semburkan minyak wangi bagi melengkapkan penampilan diri. Sesiapa pun akan selesa untuk mendekati.

#nadasutraskincare #nadasutra
Untuk kulit kering, kombinasi, berminyak dan sensitif