MANFAAT HYALURONIC ACID DI DALAM SKIN CARE





MANFAAT HYALURONIC ACID DI DALAM SKIN CARE

Diambil dari laman Huffington Post, hyaluronic acid membantu kulit menyimpan air hingga 1.000 kali lebih banyak sehingga tekstur kulit nampak lebih anjal, lembap, dan bercahaya.

Hyaluronic acid juga sering digunakan sebagai perawatan setelah laser dan perawatan kecantikan lain di klinik dermatologi yang banyak menggunakan bahan kimia.

Selain melembapkan kulit, Jessica Weiser, seorang doktor kulit di New York Dermatology Group, juga mengatakan bahawa hyaluronic acid mampu membantu mencegah penyumbatan minyak penyebab timbulnya jerawat.

MENGURANGKAN KEDUTAN PADA WAJAH

Semakin usia bertambah tua, kulit akan semakin kering dan mudah berkedut kerana tidak lagi mampu menghasilkan kolagen sebanyak dulu. Jika masalah ini yang sedang anda hadapi, carilah produk anti-aging yang mengandungi hyaluronic acid untuk membantu menyamarkan garis halus dan kerutan di wajah.

Hasil ujian makmal tahun 2014 yang dimuat dalam Journal of Cosmetic Dermatology menunjukkan bahawa produk dengan kandungan hyaluronic acid mampu mengurangkan kemunculan kedutan di sekitar mata dan menegangkan kulit yang kendur secara efektif setelah lebih kurang 30 hari pemakaian konsisten.

MEMPERBAIKI KULIT YANG TERBAKAR MATAHARI

Bagi orang yang sering mengalami kulit terbakar akibat beraktiviti di bawah terik matahari, krim pelembap hyaluronic acid dapat membantu memperbaiki kondisi kulit yang rosak itu.

Sinar matahari memang diketahui bermanfaat untuk meningkatkan produksi vitamin D dalam tubuh, akan tetapi terdedah secara berlebihan sinar matahari juga tidak baik untuk kesihatan kulit anda.

#nadasutraskincare #nadasutra #hyaluronicacid
#antioksidan #antiradang #antipenuaan #nadasutra#skincare #naturalproduct #naturalingredients#noharshchemicals #nodangerouschemicals#hydrating #rejuvenating #tightening #firming#calming #soothing #phbalanced #labtest#kkmapproved