KESILAPAN KALA MEMBERSIHKAN WAJAH





CARA PENGGUNAAN PEMBERSIH (REMOVER) YANG SALAH

Ramai yang berfikir semua pembersih wajah berfungsi seperti sabun mandi, sehingga perlu digunakan pada wajah yang basah sedangkan ada beberapa jenis cleanser khususnya yang mengandungi bahan utama seperti oil dan cream , tidak dapat digunakan pada wajah yang basah.

Untuk menggunakan oil dan cream cleanser, anda harus mulai dengan tangan dan wajah yang kering agar cleanser dapat bekerja dengan baik. Jika tangan dan wajah dalam keadaan basah , cleanser tidak dapat menyatu dengan makeup , kotoran , atau sebum , dan hanya membuat wajah anda terasa melekit dan berminyak.

MENCUCI WAJAH MENGGUNAKAN AIR HANGAT

Membersihkan wajah menggunakan air hangat memang dapat menimbulkan sensasi menenangkan. Sayangnya , kebiasaan ini akan memberi kesan buruk pada kulit anda. Menggunakan air hangat dapat membuat kulit mengalami dehidrasi dan kemuncaknya boleh terjadi iritasi, kulit kering mengelupas , serta menyebabkan pembuluh darah pecah.
Jika anda tidak mahu terlalu sejuk dengan air dingin, gunakan air hangat suam-suam kuku atau bersuhu setara dengan suhu tubuh.

#noharshchemicals #nodangerouschamicals
Anti-aging. Anti-inflammatory. Antioxidants
#antipenuaan #antiradang #antioksidan
#hydrating #rejuvenating #firming #tightening#calming #soothing #pHbalanced #labtest#kkmapproved