MENJELANG 4 SERIES



SUDAH MENJELANG USIA 40 TAHUN APA YANG PERLU ANDA TAHU ??

Epidermis wanita saat berusia 40 tahun menebal, sementara pada usia muda sangat tipis. Sehingga tompokkan kulit mati pun tebal.
Ada beberapa faktor yang menyebabkan kulit wanita menjelang usia 40 tahun mengalami perubahan :

Faktor Internal

Emosi
Wanita yang memiliki emosi tinggi dan mudah sekali marah membuat kulit banyak mengalami perubahan ketegangan. Emosi yang negatif mempercepatkan lagi munculnya tanda penuaan, seperti kering dan kedutan di seluruh wajah.

Keperibadian
Keperibadian sesorang mempengaruhi kekenyalan kulit wajah seseorang. Misalnya seseorang yang tegas dan kasar, kulit wajahnya cenderung kaku dan keras daripada seseorang yang memiliki keperibadian yang sebaliknya. Oleh itu, kekalkan minda dan semangat yang positif.

Makanan
Makanan memberi kesan yang cukup besar terhadap kulit wajah tatkala memasuki usia 40 tahun. Seseorang yang terbiasa mengamalkan makanan yang berkhasiat, seperti buah dan sayur kulitnya akan cenderung lebih sihat dan lembap. Ini adalah disebabkan buah dan sayur banyak mengandungi vitamin C yang hasilnya cukup baik untuk kulit. Begitu juga dengan amalan meminum air masak secukupnya.

Faktor penjagaan fizikal
Amalan penjagaan kesihatan seperti waktu tidur yang berkualiti, bersenam mengeluarkan peluh dan menjadikan penjagaan kulit wajah sebagai satu rutin yang konsisten setiap hari menyebabkan diri tidak kelihatan dimakan usia.

PEMILIHAN PRODUK PENJAGAAN YANG BETUL AKAN MEMANJANGKAN LAGI USIA MUDA KULIT WAJAH

☑️ Produk yang tidak ada kimia merbahaya
☑️ Produk yang lembut pada kulit
☑️ Produk yang mengandungi collagen dan bahan bernutrisi (memenuhi keperluan kulit) secukupnya
☑️ Produk yang tidak mendatangkan mudarat untuk jangkamasa panjang