MASALAH KULIT KUSAM




Jangan terlalu banyak menggunakan produk penjagaan di dalam satu masa. Ini membuat kulit tidak sihat. Belum tentu, produk kecantikan yang dibeli sesuai pada kulit, terutama jika anda memiliki kulit sensitif. Guna produk penjagaan yang ringkas dan bersifat lembut pada kulit.

Oleh itu jauhi produk dengan warna, aroma wangi semerbak, menghasilkan buih yang berlebihan dan yang mengandungi bahan anti-bakteria. Semua itu boleh menyebabkan iritasi kulit, akhirnya kulit akan rapuh iaitu mudah rosak.
Pilih pelembap yang mengandungi humectant.
Humectant mampu menarik air ketika dioleskan ke kulit dan akan meningkatkan kelembapannya.
.
Humectant yang baik adalah seperti glycerin, propylene glycol, dan urea. Cari juga produk kulit yang mengandung alpha-hydroxy acids (AHA), bahan yang membantu mengurangkan kedutan, memperbaiki kulit kering, jerawat dan gejala penuaan. AHA, yang secara semulajadi terkandung pada buah-buahan seperti epal dan anggur serta yogurt.

Nadasutra Perfect Hydra Premium Set
Terhasil dari alam semulajadi seperti buah-buahan, tumbuhan dan hasil marin yang mengandungi#vitamin#antioksidan#antiradang serta AHA yang mampu mencegah/mengatasi gejala kulit #kusam.