TANDA SKINCARE MEMPUNYAI BAHAN KIMIA MERBAHAYA - BERACUN



1. Kulit wajah akan menjadi putih dalam masa yang singkat. Ingat, nak dapatkan kulit yang putih bak telur dikupas bukan dalam masa yang singkat tau. Biasanya akan ambil masa berbulan-bulan, malah bertahun baru kulit tu menjadi'. 

2. Muka terasa tegang lain macam, mungkin juga gatal mengenyam' dan panas.

3. Bila berada bawah sinar terik matahari atau persekitaran berbahang kulit muka akan cepat menjadi merah sebab bahan kimia berbahaya tu dah menipiskan lapisan kulit mengakibatkan melanin berkurangan dan kulit tiada perlindungan secukupnya.

4. Bila berhenti pakai skincare tersebut, mula la jerawat akan muncul di muka. Walaupun sekejap. Kulit muka gatal-gatal dan jeragat subur merata di muka bagaikan dibaja.

5. Skincare yang mengandungi bahan kimia merbahaya ni mempunyai krim pemutih yang biasanya berwarna kuning dan putih berkilau seperti mutiara. Bau kimianya agak kuat bila dihidu, kemungkinan juga berbau wangi yang semerbak (kandungan fragrance yang banyak untuk memyamarkan bau kimia).

Itu antara petanda skincare yang beracun. Tiada racun yang biasa-biasa. Kalau anda pakai produk dan kulit wajah ada tanda begini silalah hentikan serta-merta. Tak berbaloi cantik sementara tapi menyesal di kemudian hari bila dah rosak selamanya muka. Cari produk yang betul berkualiti. Kenali kulit wajah sendiri dulu sebelum memilih produk. Banyakkan membaca dan bertanya.