FUNGSI TONER




Apakah toner terbaik untuk kulit berminyak dan bolehkah menggunakan toner ?
Toner berfungsi untuk membersihkan dua kali lebih berkesan dan untuk mengurangkan dan mengawal kulit berminyak. Selain itu, ia juga mampu mengawal jerawat yang degil serta mencegahnya dari berlarutan kerana apabila kulit anda bebas minyak maka masalah kemunculan jerawat tidak mudah berlaku.

Untuk kulit berminyak dan berjerawat boleh mendapatkan toner yang mengandungi :

Ekstrak minyak pokok teh dan yang telah terbukti secara klinikal dapat membantu menghalang minyak berlebihan dan kulit berjerawat.

Apakah toner yang terbaik untuk kulit sensitif ?
Jika anda mengalami kulit yang sangat sensitif dan boleh menyebabkan kemerah-merahan ketika memakai sesetengah produk, toner yang mengandungi chamomile, witch hazel dan allantoin sememangnya sesuai untuk kulit anda.
Ia memberi sensasi menenangkan pada kulit wajah.

Sesuai untuk kulit yang berjerawat kerana ia membantu mengatasi masalah anda sehingga ke lapisan dalaman kulit. Hasilnya, kulit anda akan kelihatan lebih segar dan tenang tanpa masalah.

Bagaimanakah penggunaannya dengan nadasutra ?
Oleskan toner pada wajah yang telah dicuci dengan Perfect Hydra Soothing Cleansing Gel dan pupurkan Perfect Hydra Magic Essence mengikut keperluan.

Apakah toner lain sebagai alternatif untuk digabungkan dengan nadasutra tanpa iritasi ?
Dapatkan toner yang mengandungi Hyaluronic Acid atau HA dan bersifat hydrating.

Perlukah melakukan ujian patch test sebelum mencuba toner baru ?
Iya, patch test adalah satu kemestian terhadap semua produk kosmetik yang baru hendak dicuba. Boleh patch test toner saja dan gabungan toner + Perfect Hydra Magic Essence .
.
Bolehkah saya skip penggunaan toner dan hanya menggunakan nadasutra essence ?
Boleh . Tidak ada masalah