Langkah mudah atasi masalah rambut kusut





Rambut merupakan aset penting bagi wanita. Kebanyakan wanita yang memiliki rambut panjang sememangnya tidak akan lari dengan masalah rambut kusut. Lazimnya, individu yang mengalami rambut kusut sangat terdedah dengan masalah rambut gugur.

Oleh itu, di sini kami ingin berkongsi beberapa tips mudah untuk mengatasi masalah rambut kusut.

Perapi rambut
Secara umumnya, individu yang mengalami masalah rambut kusut adalah berpunca daripada tekstur rambut yang kering. Oleh itu, rambut kusut boleh diatasi dengan penggunaan perapi rambut secara konsisten dan elakkan daripada membilas rambut sehingga bersih apabila menggunakan perapi rambut tersebut. Kesan perapi rambut yang tertinggal pada rambut menjadikan ia mudah diurus dan bebas daripada kusut.  


Krim dandanan rambut
Bagi individu yang memiliki rambut panjang, sebelum anda melakukan "blow-dry" pada rambut, aplikasikan krim dandanan rambut dari bahagian tengah hingga hujung rambut. Akan tetapi, elakkan aplikasi krim tersebut pada akar rambut dan kulit kepala kerana ia akan membuatkan rambut anda berminyak.


Biar rambut kering secara semula jadi
Elakkan daripada mengeringkan rambut dengan menggunakan pengering rambut kerana ia bakal mengundang rambut anda menjadi kering. Oleh itu, seelok-eloknya biarkan rambut anda kering secara semulajadi agar kelembapan rambut kekal sepanjang hari.